Тексти

«Східний варіант» опрацював понад 180 звернень із ТОТ: телефонують і з Харківщини

today07.02.2025 об 11:05 36

Тло

Безпечна евакуація та соціальне забезпечення — найпоширеніші питання, з якими звертаються жителі тимчасово окупованих територій на гарячу лінію HelpPrint онлайн-медіа «Східний варіант».

За рік роботи гарячої лінії оператори опрацювали 182 звернення, розповіла в етері Радіо «Накипіло» координаторка гарячої лінії HelpPrint онлайн-медіа «Східний варіант» Валерія Круподеря. Люди звертаються як телефоном, так і онлайн — через чатбот або електронною поштою.

«Ми запустили нашу ініціативу 5 лютого 2024 року. За цей час ми вже нарахували 182 звернення. Звісно, ми прагнемо популяризувати нашу гарячу лінію, але також розуміємо, що часто наші люди [з тимчасово окупованих територій] бояться звертатися, адже це український сервіс. Популярні питання щодо пенсійних виплат на окупованих територіях, як їх зберегти або як відновити українську пенсію на окупованій території. А ще — евакуація, тому що часто нашим людям доводиться шукати інформацію на окупованих територіях в умовах нестабільного інтернету, заблокованих українських сервісів», — розповіла Валерія Круподеря.

За її словами, оператори гарячої лінії надають заявникам перевірену інформацію, зв’язують із профільними службами, комунікують з організаціями, здатними допомогти.

«Безплатно й безпечніше, аніж коли людина самостійно шукає таку можливість. Юридична допомога, відновлення документів після виїзду з ТОТ, гуманітарна допомога», — описала вона, у яких сферах комунікують оператори гарячої лінії.

«Дуже раді кожному українцеві»

«Східний варіант» — медіа, що фокусується на матеріалах про Донеччину та Луганщину. Редакція організувала гарячу лінію, щоб підтримувати зв’язок і допомагати людям на тимчасово окупованих територіях цих областей, але звернення надходять не тільки звідти.

«До нас звертаються жителі не тільки Донеччини та Луганщини. Останнім часом доволі часто з Харківщини також: і переселенці, і люди, які виїхали на вільну територію України в зовсім різні регіони, тому ми будемо дуже раді кожному українцеві, кому важливо нині отримати інформаційну підтримку та допомогу», — прокоментувала координаторка гарячої лінії HelpPrint.

Питання, які порушують жителі ТОТ, часом стають темами для матеріалів «Східного варіанта».

«Ми часто пишемо матеріали після деяких запитів: наприклад, що робити, якщо нараховуються борги за комунальні послуги на ТОТ, або що вважають колабораціонізмом на ТОТ. Ми залучаємо правозахисників та юристів, робимо матеріал, а потім уже я повертаюся з докладним роз’ясненням до людей», — розповіла Валерія Круподеря.

Гаряча лінія — конфіденційний канал спілкування: усім, хто звертається, гарантують анонімність.

Як зв’язатися з HelpPrint

Слухайте більше про роботу гарячої лінії у програмі «Накипіло з Філіппом Диканем».

Фото: east.sos.ua

Попередня публікація

Тексти

Підприємцям «Барабашово», чиї павільйони зруйнував російський удар, запропонують нові місця

На території ринку «Барабашово» усувають наслідки удару російського «шахеда» шостого лютого. Зруйновано або пошкоджено понад 250 торгових павільйонів. Про наслідки нічного удару шостого лютого в етері Радіо «Накипіло» розповіла речниця торговельного центру «Барабашово» Олена Клименко. «За попереднім підрахунками, пошкоджено понад 250 торгових павільйонів. Це було влучання в один із секторів ринку. Добре, що не почалася пожежа, тому що сказали, якби виникло займання, то були б значно серйозніші руйнування і масштаби. […]

today07.02.2025 291

0%