Безпечна евакуація та соціальне забезпечення — найпоширеніші питання, з якими звертаються жителі тимчасово окупованих територій на гарячу лінію HelpPrint онлайн-медіа «Східний варіант».
За рік роботи гарячої лінії оператори опрацювали 182 звернення, розповіла в етері Радіо «Накипіло» координаторка гарячої лінії HelpPrint онлайн-медіа «Східний варіант» Валерія Круподеря. Люди звертаються як телефоном, так і онлайн — через чатбот або електронною поштою.
«Ми запустили нашу ініціативу 5 лютого 2024 року. За цей час ми вже нарахували 182 звернення. Звісно, ми прагнемо популяризувати нашу гарячу лінію, але також розуміємо, що часто наші люди [з тимчасово окупованих територій] бояться звертатися, адже це український сервіс. Популярні питання щодо пенсійних виплат на окупованих територіях, як їх зберегти або як відновити українську пенсію на окупованій території. А ще — евакуація, тому що часто нашим людям доводиться шукати інформацію на окупованих територіях в умовах нестабільного інтернету, заблокованих українських сервісів», — розповіла Валерія Круподеря.
За її словами, оператори гарячої лінії надають заявникам перевірену інформацію, зв’язують із профільними службами, комунікують з організаціями, здатними допомогти.
«Безплатно й безпечніше, аніж коли людина самостійно шукає таку можливість. Юридична допомога, відновлення документів після виїзду з ТОТ, гуманітарна допомога», — описала вона, у яких сферах комунікують оператори гарячої лінії.
«Дуже раді кожному українцеві»
«Східний варіант» — медіа, що фокусується на матеріалах про Донеччину та Луганщину. Редакція організувала гарячу лінію, щоб підтримувати зв’язок і допомагати людям на тимчасово окупованих територіях цих областей, але звернення надходять не тільки звідти.
«До нас звертаються жителі не тільки Донеччини та Луганщини. Останнім часом доволі часто з Харківщини також: і переселенці, і люди, які виїхали на вільну територію України в зовсім різні регіони, тому ми будемо дуже раді кожному українцеві, кому важливо нині отримати інформаційну підтримку та допомогу», — прокоментувала координаторка гарячої лінії HelpPrint.
Питання, які порушують жителі ТОТ, часом стають темами для матеріалів «Східного варіанта».
«Ми часто пишемо матеріали після деяких запитів: наприклад, що робити, якщо нараховуються борги за комунальні послуги на ТОТ, або що вважають колабораціонізмом на ТОТ. Ми залучаємо правозахисників та юристів, робимо матеріал, а потім уже я повертаюся з докладним роз’ясненням до людей», — розповіла Валерія Круподеря.
Гаряча лінія — конфіденційний канал спілкування: усім, хто звертається, гарантують анонімність.
Як зв’язатися з HelpPrint
Слухайте більше про роботу гарячої лінії у програмі «Накипіло з Філіппом Диканем».
Фото: east.sos.ua