У Харкові 26–27 травня відбулася прем’єра барокової опери «Гордий бранець» італійського композитора Джованні Баттісти Перґолезі.
У її ролях виступили студенти Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського. Вони працювали над виставою разом із головним режисером Харківського національного академічного театру опери та балету Арменом Калояном і диригенткою та викладачкою ХНУМ Анастасією Шнирьовою.
Під час роботи над оперою з’ясувалося, що немає нот ані для вокалістів, ані для оркестру, розповіла в етері Радіо «Накипіло» Анастасія Шнирьова.
«Ми почали шукати ноти. Маючи зв’язки з колегами-італійцями, шукали всюди: по всіх містах в Італії. І партитура знайшлася тільки в Мілані, у бібліотеці консерваторії. Дякувати богу, що нам допомогли італійці. Вони надіслали нам фотографії цієї опери. Добре, фотографії знайшлися, але більше нічого немає. Тобто партитура є тільки в диригента, а партії для оркестру немає», — розповіла Анастасія Шнирьова.
Диригентка взялася за набір партитури першого акту для кожного інструмента, але зрозуміла, що ця робота потребує багато часу. Тоді до роботи залучили композиторів Дмитра Малого й Руслана Каширцева. Приблизно місяць вони втрьох набирали ноти для оркестрантів.
Загалом над прем’єрою працювало понад 30 людей. Репетиції проводили в безпечному просторі.
«У нас переважно тільки харківці, ті наші діти, які в місті. Репетиції, звісно, проводимо наживо, але в підвальних приміщеннях, щоб це було безпечно і для дітей, і для нас. Онлайн це було б дуже важко зробити, бо творчий процес має відбуватися наживо. Це і спілкування, і віддача, і енергетика», — зазначила Анастасія Шнирьова.
Для участі в прем’єрі з Києва до Харкова приїжджав музикант, що виконував партію на автентичному інструменті — теорбі.
Фото: В’ячеслав Мадієвський, Укрінформ
Як доєднатися до спільноти «Накипіло»