Інсталяція у сквері Вічного вогню в Харкові копіює американський проєкт, — архітекторка Клейтман
today14.08.2025 о 09:04 166
Інсталяція у сквері біля Успенського собору копіює роботу американської фірми.Про це в етері Радіо «Накипіло» сказала архітекторка Ольга Клейтман. За її словами, американська компанія виробляє подібні інсталяції з 2009 року.
«Ніяке не козацьке і не сигнальне вогнище. Тому що такі “вогнища” є у Флориді та Вашингтоні. Ми боремось з провінційністю, ми не повинні використовувати нічого вторинного ідеологічно, а підробляти чужу продукцію — це в сучасному світі взагалі не нормально»,— зазначила Ольга Клейтман.
На думку Клейтман, компанія, яка має авторські права на цю інсталяцію, може подати до суду.
Нагадаємо, 11 серпня Харківська міська рада випустила коментар із посиланням на харківського гіда Максима Розенфельда, який повідомив, що нова металева інсталяція Вічного вогню відходить від радянського трактування та пов’язана з давньою історією місця. За його словами, вона нагадує про сигнальні вогнища, які запалювали козаки у фортецях для попередження про небезпеку.
Дослідник історії Слобідської України Андрій Парамонов сказав, що це не відповідає дійсності — у фортецях суворо забороняли використовувати вогонь, адже це могло спричинити пожежу у фортеці.
Публічної реакції авторів проєкту або міської влади на критику щодо ремонту скверу станом на цей час не було. Відкрити його планують до Дня міста 23 серпня.
У Краснокутській громаді місцеві музиканти виконають народні пісні часу кобзаря Івана Кучугури-Кучеренка та твори з репертуару митця. Автори також записують звуки громади, що асоціюються із Краснокутщиною. Як розповів в етері Радіо «Накипіло» керівник проєкту «Вціліло» Микола Пазич, завдання проєкту — розкрити культурний пласт кобзарства Краснокутської громади. Під час роботи над проєктом зверталися до архіву. «Для того, щоб зробити цей перформанс, потрібно було зрозуміти автентичність мистецтва кобзарювання. Ми слухали голос Кучугури-Кучеренка. Перший […]