Тексти

«Наша мета — залізти у ваші ритуали»: «Азов.One» пропонує співпрацю харківському бізнесу 

today11.11.2025 о 09:00 9

Тло

Відділ фандрейзингу бригади «Азов» «Азов.One» звернувся до харківського бізнесу із пропозицією долучатися до спільних проєктів. Щоб покращити збори на потреби бригади, військові у 2023 році запустили щомісячну підписку «Струм» за аналогією з Netflix.

«“Азов.One” допоможе з механіками, креативами і досвідом. Ми у всьому підставимо плече й будемо раді, щоб у Харкові стало більше благодійних і соціальних ініціатив», — сказав в етері Радіо «Накипіло» керівник відділу партнерства та піару «Азов.One» Геннадій Сухарніков.

Чому з’явився «Струм»

Продуктовий маркетолог підписки в «Азов.One» Микита Корбут пояснює, що ідея виникла ще у 2023 році, коли темп зборів почав падати. Регулярна модель підтримки дала змогу планувати закупівлі наперед і закривати критичні, але непопулярні для широкої аудиторії потреби.

«За рік “Струм” зібрав понад 20 мільйонів гривень регулярних донатів. За ці кошти придбали обладнання, на яке складно зібрати разовими кампаніями. Це те, що не є “модним” для зборів: компоненти для дронів, засоби живлення, зв’язку, кабелі для антен. Такі потреби дуже допомагає закривати спільнота підписників “Струму”», — каже він.

За словами Корбута, для підписників команда запустила систему винагород. Залежно від суми внеску підписники після другого щомісячного списання можуть отримати символічні фізичні бонуси, пов’язані зі «Струмом»: патчі, дармовиси, футболки, сумки з атрибутикою.

«Пояснювати цивільним, що військовим потрібно саме це»

Геннадій Сухарніков наголошує, що фандрейзинг під час війни по суті є комерційним пітчингом. Так виникають креативні збори, розіграші та колаборації. Їхнє завдання — не розважати, а знаходити способи достукатися до людей і пояснювати реальні потреби.

«Збори йдуть важко, але люди донатять не менше. У 2022 році ми збирали на бронежилети, каски, лопати. Зараз збираємо вже на антени, на дрони. Нині серед фондів зборів на дрони менше, тому що держава забезпечує їх більше. Тож фонди намагаються підходити до зборів креативніше. Це не пов’язано з настроями людей. Люди налаштовані на регулярні донати і хочуть їх планувати. Як податки, так і донати вони закладають у свої бюджети. Тому не все так погано, хоча рухатися є куди», — говорить Сухарніков.

«Хочемо бути у ваших щоденних ритуалах»

Одна з ключових ідей «Азов.One» — входити в повсякденні ритуали людей через партнерства з бізнесом. Якщо людина щодня купує каву, команда хоче, щоб вона могла обрати обсмажників, які співпрацюють із бригадою. Якщо хтось не їсть м’яса, має бути партнерство з веганським брендом; якщо їсть — з м’ясним. У кожного є свої щоденні дії, і кожна з них може містити маленький внесок у підтримку війська.

«Партнерства зараз переважно зосереджені в Києві, бо там найвищий коефіцієнт корисної дії: мінімум часу, максимум охоплення. У планах “Азов.One” на 2026 рік — вихід у регіони. Хочемо, щоб на Житомирщині, у Харкові чи у Львові про нас знали так само, як у столиці. Це потребує більшого ресурсу, адже кожна локальна колаборація вимагає окремого вкладання часу», — пояснює Микита Корбут.

Для більшої залученості та формування культури донатів «Азов.One» створив онлайн-спільноту для підписників, де учасники отримують доступ до ексклюзивного контенту та пропозицій від партнерів.

«У цій спільноті відбувається спілкування між учасниками. Там буде різний ексклюзивний контент з нашими військовими, щоб посилювати зв’язок між людьми, які підтримують бригаду, і тими, хто цю підтримку отримує. Це дуже важливо. Це покращить зв’язок між тилом і фронтом, а люди відчують себе більш причетними», — додає Корбут.

Слухайте інтерв’ю повністю в програмі “Накипіло з Алікою Піхтеревою”.

Фото: соціальні мережі «Aзов.One»

Як доєднатися до спільноти «Накипіло»

0%