Тексти

Харківський електротранспорт отримав поповнення із Чехії: що відомо про гуманітарну допомогу

today18.12.2025 о 12:47 64

Тло

Харків отримав чотири тролейбуси та сім трамваїв від чеських міст-партнерів як гуманітарну допомогу. Серед них — багатосекційні трамваї з просторими салонами, частина яких має низьку підлогу.

Про це в етері Радіо «Накипіло» розповів заступник директора департаменту будівництва та шляхового господарства Харківської міської ради Володимир Матяс.

«До нас уперше як гуманітарна допомога надійшли не одиничні вагони, а багатосекційні. Саме ці трисекційні трамваї з міста Пльзень, з яким ми співпрацюємо в плані гуманітарної допомоги протягом останніх років», — зазначив Матяс.

За його словами, раніше Пльзень передавав Харкову автобуси, тролейбуси та трамваї, зокрема жовті вагони, які вже курсують містом.

«Разом із цими трисекційними їх у нас приблизно 20 вагонів, з яких 14 одиниць уже в експлуатації», — уточнив він.

«Довгий час ми переживали через експлуатацію багатосекційних вагонів, адже рейкове господарство в Харкові, на жаль, не в найкращому стані. Але тут майже ідеальний варіант», — пояснив посадовець.

За конструкцією вагони ідентичні до трамваїв Tatra T3, добре знайомих Харкову.

«Вони ідентичні до Tatra T3 за конструкцією візків і силовою частиною. З технічного боку для нас усе це знайоме: по суті, як два окремі вагони, але об’єднані в один трисекційний», — сказав Матяс.

Особливістю цих трамваїв є середня секція з низькою підлогою, адаптована для людей з інвалідністю.

«Передня і задня частини — високопідлогові, а середню секцію у Чехії дообладнали низькою підлогою для комфорту пасажирів з інвалідністю. Це суттєво допоможе нам у перевезеннях», — додав він.

Один такий трамвай розраховано більш ніж на 300 пасажирів. Вагони пройшли модернізацію у 2006–2007 роках, а приблизно 2020 року — капітальний ремонт. Загалом це модернізовані вагони Tatra T3 1970-х років.

Окрім трамваїв, Харків отримав чотири тролейбуси з міста Чеські Будейовиці.

«Це наш перший досвід роботи із цими тролейбусами. Їх готували до списання, але для нас важливим аргументом стало те, що це тролейбуси великої місткості — так звані гармошки. Саме такого транспорту нині бракує Харкову», — зазначив Матяс.

За його словами, тролейбуси є високопідлоговими, але перебувають у хорошому технічному стані — їх уже готують до виходу на маршрути.

«Це новіші тролейбуси — модернізація і виробництво 2000-х років. Для такого транспорту це цілком нормальний термін експлуатації», — підсумував посадовець.

Володимир Матяс нагадав, що за час повномасштабної війни Харків зазнав значних утрат електротранспорту.

«Ушкоджень зазнали 188 тролейбусів і 137 трамваїв. І тільки в трамваїв ушкодження тяжкі. Ми втратили понад 60 вагонів повністю, тобто без варіантів на ремонт», — сказав він.

Фото: Ігор Терехов

Як доєднатися до Спільноти «Накипіло»

0%