Тексти

Харків отримав перші шість чеських тролейбусів із низькою підлогою

today13.05.2025 о 16:43 302

Тло

До Харкова прибули перші шість тролейбусів Škoda із чеського міста-побратима Брно.

Як розповів Радіо «Накипіло» заступник директора департаменту будівництва та шляхового господарства Харківської міськради Володимир Матяс, тролейбуси прослужили понад двадцять років, проте в хорошому стані.

«Оскільки в них техніка своєчасно проходить усі регламентні роботи та ремонти, вона в дуже хорошому стані. Звісно, потрібно розуміти, що це все одно стара техніка, є деякі нюанси в кузовах. Звісно, ця техніка вже відпрацювала певний час і потребує ревізії, можливо, навіть певного ремонту: маю на увазі роботи в кузовах», — поінформував Володимир Матяс.

Отримані тролейбуси мають низьку підлогу. Це дасть змогу перевозити маломобільних пасажирів і людей, які пересуваються за допомогою колісних крісел. 

«Завдяки тому, що вони низькопідлогові, потрапити всередину транспорту буде легко. Ці тролейбуси майже нічим не поступаються тим, які Харків отримував новими, як-от “Богданам”. Там всі ці умови вже є, на щастя. До цього ми отримували з міста Брно високопідлогові тролейбуси, і там таких умов, на жаль, не було», — розповів Володимир Матяс.

Технічний огляд тролейбусів перед використанням уже почали. Найближчим часом також чекають іще одну партію тролейбусів Škoda.

Від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну різні держави та міста безплатно передали Харкову понад 110 одиниць гуманітарної техніки, розповів Матяс. Ідеться про рухомий склад наземного транспорту. Деякі маршрути в місті майже повністю обслуговуються автобусами, які місто отримало як гуманітарну допомогу.

«У нас є дуже напружений 204-й автобусний маршрут, який нині курсує між Салтівкою та ХТЗ. Він компенсує те, що сьогодні ми не маємо трамвайного сполучення з проспектом Тракторобудівників. Там працюють 14 випусків у робочі дні, і там майже всі автобуси отримано саме як гуманітарну допомогу. Тобто автобуси великої місткості, які в нас були, але в дуже невеликих кількостях і на обмеженій кількості маршрутів», — сказав Матяс.

За його словами, станом на квітень 2025 року для мінімальних потреб місту бракує від 30 до 40 одиниць трамваїв. Тролейбусів удосталь, за винятком моделей великої місткості. У департаменті розуміють, що найближчим часом великого поповнення такого типу тролейбусів не буде, тому сподіваються, що отриманий транспорт допоможе закрити ті потреби, що є.

«По-перше, цими тролейбусами ми зможемо стабілізувати ситуацію з резервним транспортом. По-друге, зможемо компенсувати те, що в нас бракує загалом рухомого складу. Тому вони допоможуть поставити деякі наші тролейбуси на ремонтні роботи. Ми сподіваємося, що вони зможуть навіть поліпшити ситуацію з випуском рухомого складу. Тобто за допомогою цих тролейбусів ми зможемо збільшити кількість транспорту, що випускаємо в місто щодня», — зазначив Володимир Матяс.

Збільшити щоденний вихід тролейбусів на маршрути в достатній кількості все одно не можуть через дефіцит кадрів водіїв і водійок.

Фото: Міністерство закордонних справ України / Facebook

Як доєднатися до спільноти «Накипіло»

Попередня публікація

Тексти

Транспорт є, немає водіїв: у Харкові виник дефіцит водіїв та водійок тролейбусів

Тролейбусному депо № 3 потрібно вдвічі більше водіїв та водійок тролейбусів. Про це в етері Радіо «Накипіло» розповів заступник директора департаменту будівництва та шляхового господарства Харківської міськради Володимир Матяс. «Це величезна кількість водіїв насправді. Щоб ми могли вийти, скажімо так, на довоєнний випуск рухомого складу, то завдяки нашим європейським партнерам, я сподіваюся, не буде дефіциту рухомого складу, а от дефіцит водіїв нікуди не дінеться, на жаль», — сказав Володимир Матяс. […]

today13.05.2025 867

0%