До Харкова прибули перші шість тролейбусів Škoda із чеського міста-побратима Брно.
Як розповів Радіо «Накипіло» заступник директора департаменту будівництва та шляхового господарства Харківської міськради Володимир Матяс, тролейбуси прослужили понад двадцять років, проте в хорошому стані.
«Оскільки в них техніка своєчасно проходить усі регламентні роботи та ремонти, вона в дуже хорошому стані. Звісно, потрібно розуміти, що це все одно стара техніка, є деякі нюанси в кузовах. Звісно, ця техніка вже відпрацювала певний час і потребує ревізії, можливо, навіть певного ремонту: маю на увазі роботи в кузовах», — поінформував Володимир Матяс.
Отримані тролейбуси мають низьку підлогу. Це дасть змогу перевозити маломобільних пасажирів і людей, які пересуваються за допомогою колісних крісел.
«Завдяки тому, що вони низькопідлогові, потрапити всередину транспорту буде легко. Ці тролейбуси майже нічим не поступаються тим, які Харків отримував новими, як-от “Богданам”. Там всі ці умови вже є, на щастя. До цього ми отримували з міста Брно високопідлогові тролейбуси, і там таких умов, на жаль, не було», — розповів Володимир Матяс.
Технічний огляд тролейбусів перед використанням уже почали. Найближчим часом також чекають іще одну партію тролейбусів Škoda.
Від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну різні держави та міста безплатно передали Харкову понад 110 одиниць гуманітарної техніки, розповів Матяс. Ідеться про рухомий склад наземного транспорту. Деякі маршрути в місті майже повністю обслуговуються автобусами, які місто отримало як гуманітарну допомогу.
«У нас є дуже напружений 204-й автобусний маршрут, який нині курсує між Салтівкою та ХТЗ. Він компенсує те, що сьогодні ми не маємо трамвайного сполучення з проспектом Тракторобудівників. Там працюють 14 випусків у робочі дні, і там майже всі автобуси отримано саме як гуманітарну допомогу. Тобто автобуси великої місткості, які в нас були, але в дуже невеликих кількостях і на обмеженій кількості маршрутів», — сказав Матяс.
За його словами, станом на квітень 2025 року для мінімальних потреб місту бракує від 30 до 40 одиниць трамваїв. Тролейбусів удосталь, за винятком моделей великої місткості. У департаменті розуміють, що найближчим часом великого поповнення такого типу тролейбусів не буде, тому сподіваються, що отриманий транспорт допоможе закрити ті потреби, що є.
«По-перше, цими тролейбусами ми зможемо стабілізувати ситуацію з резервним транспортом. По-друге, зможемо компенсувати те, що в нас бракує загалом рухомого складу. Тому вони допоможуть поставити деякі наші тролейбуси на ремонтні роботи. Ми сподіваємося, що вони зможуть навіть поліпшити ситуацію з випуском рухомого складу. Тобто за допомогою цих тролейбусів ми зможемо збільшити кількість транспорту, що випускаємо в місто щодня», — зазначив Володимир Матяс.
Збільшити щоденний вихід тролейбусів на маршрути в достатній кількості все одно не можуть через дефіцит кадрів водіїв і водійок.
Фото: Міністерство закордонних справ України / Facebook
Як доєднатися до спільноти «Накипіло»