play_arrow

Пліч-о-пліч

«Мене все дістало!»: як посадовцю допомогти ветеранові спрямувати емоції в конструктив

micВолодимир Носков today26.08.2024 36

Тло
  • cover play_arrow

    «Мене все дістало!»: як посадовцю допомогти ветеранові спрямувати емоції в конструктив Володимир Носков


«Мене все дістало! Я даю їм паспорт у “Дії”, а вони вимагають паперовий. Якби тільки це! Доводиться стояти під кабінетами в черзі по чергову довідку, а посадовець посилає мене по ще один і ще один підпис. Бюрократи та й годі. Я втомився, що на мене дивляться як на якогось ненормального. Прямо можуть нічого не казати, але відчувається, як висить сокира в повітрі кабінету, немов я для них якесь джерело небезпеки й агресії».

Про таке доводиться чути від ветеранів війни та військовослужбовців після їхніх візитів до державних або муніципальних установ. Цікаво складається: представники різних служб управлінь звітують про те, як повсякчас удосконалюють комунікацію у роботі з воїнами, які повертаються з фронту, а захисники говорять, що стикаються з різними перешкодами й непорозуміннями в соціальних службах, Пенсійному фонді, районних центрах зайнятості та інших місцевих органах влади, до яких звертаються.

У подкасті «Пліч-о-пліч» ми й далі міркували, як вибудовувати взаємодію і комунікацію між посадовцями та військовослужбовцями й ветеранами, щоб їхній діалог був конструктивний, корисний і точно без конфліктів.

«Безконфліктна комунікація з ветеранами». Так називаються семінари та тренінги для працівників соціальних служб, Пенсійного фонду, освітніх і медичних закладів, волонтерських організацій та інших установ, що працюють у громадах Харківщини. Їх упродовж пів року проводить обласна громадська організація «Спілка ветеранів АТО». Якщо в попередньому епізоді подкасту «Пліч-о-пліч» ми розповіли вам про задум проєкту, то цього разу ведучий Володимир Носков разом із військовим психологом, психологом тренінгів «Безконфліктна комунікація з ветеранами» Юрієм Аксьоновим міркували більше про головні причини непорозумінь, що виникають між посадовцями та воїнами, які повертаються з фронту додому. Як фахівцям, що надають послуги в закладах громадського харчування і торгівлі, займаються пасажирськими перевезеннями, а також працюють у центрах надання адміністративних послуг, уміти правильно реагувати на різні психологічні стани людини, зумовлені війною, надто якщо вони проживають поблизу лінії фронту або безпосередньо беруть участь у бойових діях?

До обговорення способів подолання конфліктів, що виникають між посадовцями й ветеранами, ми долучили також харківську психологиню Ольгу Щербакову. За її плечима до того ж власний досвід роботи посадовиці, тому їй зрозуміла психологія чиновника. Фахівчиня переконана: посадовець має стати надійною підтримкою, міцним місточком між владою громади й захисником. Чиновник повинен вчасно зреагувати — не агресією, а вмінням відокремити негативну емоцію, щоб далі скерувати розмову в конструктивному напрямку.


Пліч-о-пліч

0%