Тексти

Утричі дешевша від закордонних аналогів. Розроблену на Харківщині машину розмінування запустили в серійне виробництво

today05.06.2025 о 21:30 93

Тло

Українська інженерна компанія XTI Engineering презентувала інженерний комплекс для гуманітарного розмінування «ГАРТ 5100». Незабаром почнеться його масове виробництво, а перші 16 машин, які розробили на Харківщині, планують виготовити до кінця року. 

Про це в етері Радіо «Накипіло» розповів директор компанії-розробниці Вадим Аносов.

«“ГАРТ 5100” розроблено, щоб ліквідовувати всі боєприпаси, які трапляються на наших землях», — запевнив він. 

«Це вже не перша машина. Наша перша машина під час демонстрації розміновувала Харківщину. Ми представляли фактично другий виготовлений заводський комплекс “ГАРТ 5100”», — розповів член наглядової ради компанії-розробниці Ігор Ткачук. 

Машина отримала державну сертифікацію та пройшла тестування серією підривів. 

«Ця машина показала відповідність стандартам, які вимагає держава. Є вимога, що машина такого класу має витримати не менш ніж п’ять підривів вибухівки, еквівалентної шести кілограмам тротилу. Після цього вона має самостійно виїхати з поля, де займається розмінуванням», — додав Ігор Ткачук. 

Машина працює тільки на дистанційному управлінні. Це основна вимога задля безпеки оператора-сапера, який займається розмінуванням. 

«Ми зробили так, щоб оператор міг працювати абсолютно безпечно на відстані 600 метрів і більше. З додатковим обладнанням відстань може становити понад кілометр», — підсумував він. 

Член наглядової ради компанії-розробниці наголосив, що унікальність «ГАРТ 5100» полягає у тому, що це єдина сертифікована машина такого класу українського виробництва.

«Її унікальність іще й у тому, що під час виробництва цієї машини ми використовуємо більш ніж 70 % українського комплектовання. Це повністю національне виробництво», — додав Ткачук.

Ігор Ткачук сказав, що «ГАРТ 5100» у базовому комплектуванні коштує 500 тисяч доларів, що вдвічі, а інколи втричі дешевше від іноземних аналогів. Машина важить понад 15 тонн і складається із двох основних частин — гусеничного шасі, яке і є транспортним засобом, а спереду шасі розташований активний робочий орган із молотками. 

Докладніше слухайте в програмі «Накипіло з Володимиром Носковим».

Фото: Олег Синєгубов

Як доєднатися до спільноти «Накипіло»

0%