play_arrow

Етери

Незабаром побачимо багато водійок та охоронниць

micВолодимир Носков today26.06.2024 51

Background
  • cover play_arrow

    Незабаром побачимо багато водійок та охоронниць Володимир Носков


Водійки підмітально-прибиральних машин, операторки котелень, верстатниці, машиністки поїздів метрополітену. Під час великої війни це звучить не просто як фемінітиви, як приклади гендерної рівності у професіях на рівні мови. Ідеться передусім про подолання дефіциту кадрів на ринку праці України.

На третій рік повномасштабної війни державним підприємствам і приватним компаніям дедалі більше бракує працівників. Багато чоловіків стали до лав Збройних сил України, дехто виїхав за кордон, а інші не бажають працювати офіційно, щоб по них не прийшли з територіальних центрів комплектування для мобілізації до армії. Тому підприємства й компанії залучають жінок до роботи, яку традиційно вважали чоловічою. Жінки проходять спеціальне навчання, щоб опанувати новий фах. Звернімо увагу на те, що юридичного підґрунтя для поділу професій за гендером немає. Адже ще у 2017 році в Україні скасували Перелік важких робіт і робіт зі шкідливими й небезпечними умовами праці, на яких заборонено застосування праці жінок. Звісно, стереотипні уявлення про роботу, що підходить або ні для людей різних статей, не зникли разом із цим документом. Проте повномасштабна війна може прискорити цей процес.

На початку червня в Міністерстві економіки повідомили, що готуються перенавчати жінок на ті професії, де тепер бракує фахівців через мобілізацію чоловіків. Про це сказала перша віцепрем’єр-міністерка – міністерка економіки України Юлія Свириденко. За її словами, ідеться насамперед про жінок, які вже сьогодні опановують колись суто «чоловічі» професії, наприклад: тілоохоронців, водіїв вантажівок, автобусів або навіть тракторів. Міністерка також розповіла, що можливість фінансової підтримки таких програм перекваліфікації — як державних, так і з боку бізнесу — розгляне Європейський банк реконструкції та розвитку. Згодом у Міністерстві інфраструктури поінформували, що нині розробляють загальнонаціональну програму навчання жінок водіння великогабаритного транспорту. До кампанії з навчання жінок можуть залучити бізнес, що готовий надати потрібне обладнання або автомайданчики для навчання.

Раніше міська влада Львова, Одеси, Києва тощо повідомила, що підприємствам комунального транспорту бракує водіїв та інших технічних фахівців для повноцінної роботи автобусного сполучення та обслуговування транспорту. Водіїв мобілізували до української армії. Тому в Харківському обласному центрі зайнятості сьогодні відбувається мозковий штурм, як ефективно та швидко організувати для жінок навчання тих професій, які раніше були популярними серед чоловіків.

Тим, хто готовий спробувати себе в бізнесі, можуть запропонувати мікрогранти та гранти за державною програмою «єРобота». Найчастіше підприємці області запускали свою справу в напрямах переробки деревини, стоматології, медичних і фармацевтичних послуг, громадського харчування, будівництва, інформаційних послуг і реклами, поліграфії, ремонту автомобілів, торгівлі тощо.

Тим паче, що для бізнесменів Харківщини від держави є цікава новина: уряд збільшив розмір грантів для підприємців Харківської області в межах програми «Власна справа» до пів мільйона гривень. Це рішення спрямовано на стимулювання розвитку економіки прифронтового регіону. Скільки харківців уже скористалися можливостями грантового фінансування власної справи — почули від директора Харківського обласного центру зайнятості Олександра Котукова. Також говорили з ним про розвиток проєктів, що допоможуть жінкам опанувати професії, які до повномасштабної війни були переважно за чоловіками.


Етери

0%