В аптечці дитини мають бути препарати, якими вона зможе користуватися і надати домедичну допомогу Володимир Носков
Нещодавні щоденні російські обстріли багатоквартирних будинків КАБами й БпЛА нагадують про потребу володіння практичними навичками домедичної допомоги.
Потрібно знати, як визначити рівень небезпеки; уміти вчасно та правильно пересвідчитися, при тямі людина чи ні; важливо навчитися зупинити кровотечу. Зрештою дітям і підліткам треба знати алгоритм першочергових дій у випадку, якщо склом, каменюкою чи уламком ворожого шахеда поранило людину поруч. Вони мають розуміти, як правильно викликати швидку. Потрібно знати, що може зробити кожен і кожна з нас, доки на місце удару не приїде швидка. Окрім того, завжди важливо носити із собою аптечку й у разі надзвичайної ситуації вміти користуватися її препаратами.
Під час війни основами домедичної допомоги повинні володіти як дорослі, так і діти. Виявляється, у більшості міст США ці навички освоюють усі школярі. Вони не отримають документа про середню освіту, доки не складуть тест на так зване базове життєзабезпечення (BLS) — це домедична допомога за міжнародними уніфікованими протоколами.
Тому в симуляційному центрі медичної підготовки Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна особливу увагу приділяють майстеркласам із домедичної допомоги у воєнний час для підлітків і молоді.
Тож що робити дітям, якщо вдома немає нікого з дорослих, а сталася біда й треба знати, як надати першу домедичну допомогу, поки не приїдуть батьки або медики швидкої? На це запитання почуєте відповідь у ранковому подкасті. Нашими гостями стали фахівчиня симуляційного центру медичної підготовки ХНУ імені В.Н. Каразіна Анна Гавриленко й асистент катедри загальної хірургії, анестезіології та паліативної медицини медичного факультету, лікар-нейрохірург і сертифікований інструктор із низки медичних курсів і тактичної медицини Іван Рудас.
Цей епізод подкасту слухайте разом із дітьми, а також попросіть, щоб вони поділилися ним зі своїми друзями й однокласниками.
Алгоритм дій:
– потрібно пересвідчитися, що людина без тями, адже спроби реанімації можна розцінити як напад. Для цього спочатку пропонують допомогу й питають про самопочуття. Якщо людина мовчить, то перевіряють, чи реагує вона на подразники: наприклад, здавлюють із боків її палець своїми;
– якщо людина без тями, треба відкрити дихальні шляхи. Висунути щелепу — найкращий метод, оскільки маневр із нахилом голови вважають ризикованим для постраждалих із підозрою на травму хребта;
– важливо водночас одразу викликати швидку;
– далі треба перевірити частоту дихання.
Наголосимо, що в дитячому наплічнику завжди повинна бути аптечка. Що покласти в неї та чи варто проговорити з дитиною, за що відповідають різні ліки, бинти, пластирі й турнікети? Це з’ясовували з фахівчинею симуляційного центру медичної підготовки ХНУ імені В.Н. Каразіна Анною Гавриленко.